wersja kontrastowa
rozmiar tekstu
Dziś jest piątek, 19 kwiecień 2019 14:17:16
Jesteś tutaj: Aktualności >

Bycie fit to nie moda, to konieczność

Dane Urzędu

Urząd Gminy w Pruszczu
ul. Główna 33
86 - 120 Pruszcz
tel.52 562 43 00
e-mail: pruszcz@pruszcz.pl

Punkt informacyjno-podawczy Tel. 52 562 43 05


Nr konta bankowego:
Bank Spółdzielczy w Pruszczu
33 8170 0008 0000 0550 2000 0010

Wydział Komunikacji Starostwa - pokój nr 4,  Tel. 52 5683 233

Godziny pracy Urzędu od 01.01.2015
poniedziałek     7:15 - 15:15
wtorek             7:15 - 17:00
środa               7:15 - 15:15
czwartek          7:15 - 15:15
piątek              7:15  - 13:30

więcej informacji

07 luty 2019 09:22 Bycie fit to nie moda, to konieczność

Bycie fit to nie moda, to konieczność


Michał Maziarczyk jest właścicielem siłowni i fitness w Pruszczu a jednocześnie trenerem personalnym. Swoją przygodę rozpoczął tutaj prawie 3 lata temu. Ci, którzy korzystają z usług tejże siłowni cenią sobie profesjonalność, koleżeńską atmosferę. Dla niektórych naszych rozmówców  i bywalców siłowni jest ona zwyczajnie wszystkim i nie potrafią bez niej żyć. A dla innych to odstresowanie po ciężkim dniu a jeśli widać efekty to jest się bardziej zmotywowanym do dalszych działań.  Dzisiaj rozmawiamy z Michałem m.in. o początkach jego przygody z ćwiczeniami, kulturystyką, jak również o jego radach dla młodych i starszych ćwiczących.   

Krzysztof Pardo: Od kiedy zacząłeś się interesować ćwiczeniami poprawiającymi kondycję fizyczną, swoją sylwetkę ?

Michał Maziarczyk: Moja przygoda z siłownią zaczęła się w pierwszej klasie szkoły  średniej. Od najmłodszych lat interesowali mnie bohaterowie kina akcji, którzy mieli sylwetki, niczym "gladiatorzy prosto z aren". Jednym z takich filmowych bohaterów, który zrobił na mnie największe wrażenie jest Arnold Schwarzenegger. Jego klasyczna sylwetka i dążenie do spełnienia "Amerykańskiego snu" spowodowały, że na stałe związałem się z siłownią. 

Wiem, że nie tylko interesowałeś się kulturystyką, ale również startowałeś w kilku konkursach ?

- Brałem udział w 3 startach kulturystycznych. Każde z nim nauczyło mnie czegoś innego. Dało siłę do pokonywania własnych słabości i przekraczania barier związanych w dążeniu do wyznaczonego przez samego siebie celu.
 

Tak z ciekawości… Jaki jest Twój wynik w podnoszeniu sztangi ?

- Jeśli chodzi o wynik w wyciskaniu sztangi na płaskiej ławeczce to mój wynik wynosił  205 kg.  
 

Młodym ludziom polecasz ten sport ? 

- Jeśli ktoś jest w stanie 24 godziny na dobę poświecić tylko i wyłącznie swojemu ciału i ma dużo motywacji oraz przeogromna siłę woli to jest to sport dla Niego.
 

Dzisiaj każdy młody chciałby szybko wyglądać jak Ty stosując różne środki. Prawda czy fałsz ?

- Ja na swój wygląd pracowałem wiele lat, nic mi nie przyszło łatwo. I chłopacy, którzy chcą się na mnie wzorować muszą sobie zdawać z tego sprawę. Jest to praca bardzo ciężka i pełna wyrzeczeń. Każdy może spróbować tego sportu, i przekonać się, iż jest on ciężki ale wart tego wysiłku.

Czy młodzi i starsi również zaczęli ostatnio jakby bardziej dbać o siebie, o tężyznę fizyczną ? To stała Twoim zdaniem tendencja czy krótkotrwała moda ?

- Czasy się zmieniają, moda również. Mam nadzieje, że ta tendencja bycia fit zarówno dla młodych, jak i nieco starszych osób nie przeminie. Natomiast na stałe wejdzie w naszą świadomość co do zdrowego stylu życia. A ten styl się bardzo zmienił. Dużo czasu spędzamy przed telewizorem, komputerem, w samochodach. Nasze ciało jest stworzone do ruchu. Każdy kto przychodzi do nas na siłownię ma określony plan. Np. osoby starsze przychodzą, aby się pozbyć bólu kręgosłupa, młodzi chcą schudnąć inni natomiast przytyć. Cel wizyty na siłowni jest jeden-poprawa stanu fizycznego. A wysiłek fizyczny jest najlepszą formą odpoczynku psychicznego.

Muszę dodać, iż teraz we wrześniu miną 3 lata, jak otworzyłem siłownię w Pruszczu. Kiedy ja otwierałem to było duże zainteresowanie ze strony osób nieco starszych: 25-30 plus. Teraz często odwiedzają nas ludzie młodzi, nawet 14-15 letni. Zależy to chyba od nastawienia ludzi do zdrowego trybu życia, postanowień noworocznych itd.

Czy każdy „z marszu” może tutaj wejść do siłowni i ćwiczyć ?

- Każda osoba świadoma swego stanu zdrowia może wejść na siłownię. Po to tutaj jesteśmy, trenerzy personalni, aby taką osobę pokierować, uświadomić, wskazać odpowiednie ćwiczenia dla danej  osoby i sprawdzać poprawność ich wykonania. Jesteśmy od tego, aby nasz podopieczny bezpiecznie wykonywał ćwiczenia. 

Wielu przychodzi po raz pierwszy do was. Uzyskają rozumiem odpowiednie wskazówki, niezbędną pomoc ?

- Jestem nie tylko właścicielem siłowni, ale także trenerem personalnym. Taka osoba, która nie miała żadnego związku, przygody z siłownią otrzymuje ode mnie odpowiednie wskazówki. Przez dwa tygodnie wykonuje ćwiczenia pod moim okiem. Kiedy wykonuje je systematycznie to dalej już sama może ćwiczyć. Ja wówczas tylko udzielam odpowiednich wskazówek, po rozmowie tworzę plan treningowy dla zainteresowanego. Pokazuję różne ćwiczenia, aby nie było jakieś niepotrzebnej kontuzji. Zawsze każdego pytam, kto przychodzi do nas po raz pierwszy czy miał jakieś kontuzje, operacje, schorzenia, problemy z łękotką, kłopoty z barkiem czy też z sercem. To wszystkie dane są bardzo ważne. Bo muszę wiedzieć, czy może ktoś wykonywać tzw. martwy ciąg czy też szybciej biegać na bieżni itd. Osoba, która miała w przeszłości jakikolwiek związek z ćwiczeniami na siłowni, to wskazuję jej tylko odpowiednie urządzenia. Kto nie miał styczności z siłownią, jej urządzeniami to po prostu powoli szkolimy.

Zaczynamy rozgrzewką, przechodzimy do ćwiczeń a kończymy na ćwiczeniach aerobowych. 

Tutaj mamy w siłowni jakby trzy strefy przyrządów siłowych. Pierwsza, w której znajdują się przyrządy pomagające zwiększyć masę mięśniową i tężyznę. Druga to przyrządy aerobowe, bieżnie, rowerki, orbitreki, które pomagają przy spalaniu tkanki tłuszczowej, kalorii i akcesoria, które wspomagają np. przy ćwiczeniach rozciągających.

Kiedy można się do was zgłosić, aby rozpocząć przygodę z siłownią czy fitness ?

- Nasza siłownia jest otwarta od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.30 do 22.00. W sobotę od 12.00 do 16.00. Niedziele są wolne, abyśmy mogli zregenerować swoje mięśnie, odpoczywamy, ażeby od poniedziałku wejść z nową energią na kolejne treningi.

Jakie jest Twoje zdanie o siłowniach zewnętrznych ? 

- Siłownie zewnętrzne są dobre na początek, potem mogą już nie spełniać naszych oczekiwań. Na wsiach osoby starsze mają dzięki nim doskonałą okazję poćwiczyć w plenerze. Również dzieci rwą się chętnie do takich urządzeń, chcą sprawdzić swoją sprawność. Na jakiś czas takie ćwiczenia wystarczą, ale jak się to robi systematycznie to ciało będzie potrzebowało stałego kontaktu z takimi urządzeniami. Niestety, np. teraz  w zimie nikt nie będzie ryzykował ćwiczeń na wolnym powietrzu, przy mrozie. Ale dobrze, iż w wielu miejscowościach takie siłownie zewnętrzne już są, w innych powstają.

Efektywny i skuteczny trening to…?  

- Efektywny trening to odpowiedni plan treningowy również z prawidłowym odżywianiem. Tą drugą częścią czyli prawidłowym odżywianiem przed treningiem i po itd. zajmuje się moja dziewczyna Martyna. Udziela ona zainteresowanym porad związanych z odpowiednia dietą. To bardzo szeroki temat, dlatego nie będziemy tutaj go przedstawiali. Każdy plan treningowy jest inny. Jeśli ktoś chce przytyć to robi trening z dużym ciężarem, ale z małymi powtórkami. Kto chce schudnąć robi lekki trening i szybki. Czyli mały ciężar a duża liczba powtórzeń, potem strefa aerobowa i kardiotrening na bieżni. Oczywiście należy się ściśle trzymać poprawności wykonywanych ćwiczeń.

U nas panie kierują swoje kroki zazwyczaj do Martyny, gdzie uzyskają wszelkich informacji. Przy kobiecie są bardziej otwarte i mówią o swoich problemach. Np. jak schudnąć z brzucha, pośladków, jak wykształcić pewne partie mięśni itp. W każdym bądź razie zapraszamy wszystkich chętnych, którzy myślą o wspaniałej sylwetce do nas, my wam pomożemy.
 

Dziękuję za rozmowę. KP  

„Czas Świecia” 1 luty 2019 r.

 

 

 

Wróć

Kalendarz imprez

Kwiecień 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Filmy

Flesz 14-12-2018
Musisz zainstalowa Flash Player'a oraz włączyć obsługę JavaScript.